Thứ bảy, 19/06/2021, 07:19:53 AM (GMT+7)

VIETNAM: New Study Offers Pathways To Climate-Smart Transport

(22:47:06 PM 17/09/2019)
(Tin Môi Trường) - HANOI, September 16, 2019 — A two-volume study laying out a pathway to a low-carbon and climate-resilient transport sector in Vietnam was released at a workshop on Addressing Climate Change in Transport, held in Hanoi today.

 [-]VIETNAM:[-]New[-]Study[-]Offers[-]Pathways[-]To[-]Climate-Smart[-]Transport[-]

This analytical work comes at a critical time when the Government of Vietnam is updating its Nationally Determined Contribution on reducing carbon emissions and set out its next medium-term public investment plan for 2021-2025. 
 
“A resilient transport system is critical to the continued success of Vietnam’s economy, which relies heavily on external trade and seamless connectivity,” said Ousmane Dione, World Bank Country Director for Vietnam. “We hope that the findings and recommendations of this new report will help Vietnam in its efforts to achieve a resilient and sustainable transport sector.” 
 
The first volume demonstrates that by employing a mix of diverse policies and investments, Vietnam can reduce its carbon emissions in the transport sector up to 9 percent with only domestic resources by 2030, and 15-20 percent by mobilizing international support and private sector participation. 
 
Currently, the transport sector contributes about 10.8 percent of the total CO2 emissions. In a business-as-usual scenario, these emissions are projected to grow at an annual rate of 6-7% to nearly 70 million tons CO2e. The most cost-effective measures to boost the resilience of the transport sector include shifting traffic from roads to inland waterways and coastal transport, deploying stricter vehicle fuel economy standards, and promoting electric mobility. 
 
[-]VIETNAM:[-]New[-]Study[-]Offers[-]Pathways[-]To[-]Climate-Smart[-]Transport[-]
 
The second volume provides a methodological framework to analyze critical and vulnerable points of the transport network, and presents a strong economic case for investing in building the climate resilience of Vietnam’s transport networks. A vulnerability assessment looks at the potential impact of different hazards on the transport corridor or network, and the criticality assessment considers such questions as which links and routes along transport networks are the most critical for the unimpeded flow of transport across a particular transport network. 
 
The study identifies systemic critical issues and hazard-specific, high-risk locations in Vietnam’s transport network. Considering climate change, it is estimated that 20 percent of the network is most critical in terms of its exposure to future disaster risks. Meanwhile, road failures can result in very high daily losses of up to US$1.9 million per day, while railway failures can result in losses as high as US$2.6 million per day. 
 
To prepare for the increasing intensity and frequency of extreme hazards due to climate change, it is imperative to make investments to overhaul existing road assets to higher climate-resilient design standards. 
 
Given the vulnerability of land-based transport, a shift to waterborne transport offers a good resilience strategy. A 10-percent shift in that direction could reduce climate risks by 25 percent, according to the report.
 
This report is a collaborative effort among the Vietnamese Ministry of Transport, the World Bank and Deutsche Gesellschaft für InternationaleZusammenarbeit GmbH (German Development Cooperation GIZ) under the commission by the German Federal Ministry for the Environment, Nature Conservation and Nuclear Safety (BMU). It is sponsored by the Australian Government through the Australia-World Bank Group Strategic Partnership in Vietnam – Phase 2 (ABP2) program.
BTV

Gửi ý kiến bạn đọc về: VIETNAM: New Study Offers Pathways To Climate-Smart Transport

* *
*
*
Chọn file
(File: .Zip - 2M)
(Tin Môi Trường hoan nghênh các ý kiến đóng góp của bạn đọc cho bài viết. Các thảo luận sẽ được xem xét trước khi đăng tải. Tin Môi Trường giữ quyền từ chối những lời lẽ xúc phạm cá nhân, tổ chức; lời lẽ trái thuần phong mỹ tục, vi phạm pháp luật. Bạn đọc thảo luận bằng tiếng Việt có dấu. Ý kiến không nhất thiết thể hiện quan điểm của Tin Môi Trường. Cám ơn sự đóng góp và hợp tác của các bạn)
 GS Võ Tòng Xuân: “Đừng đổ lỗi cho Trung Quốc nữa, chính chúng ta đang cãi trời”

GS Võ Tòng Xuân: “Đừng đổ lỗi cho Trung Quốc nữa, chính chúng ta đang cãi trời”

(Tin Môi Trường) - Tháng 11 năm 2017, Thủ tướng Chính phủ Nguyễn Xuân Phúc quyết định ban hành nghị quyết số 120. Bản nghị quyết còn có tên gọi đặc biệt khác: “Thuận thiên”, về Phát triển bền vững Đồng bằng sông Cửu Long (ĐBSCL) thích ứng với biến đổi khí hậu.

 Rao bán chim săn mồi trên Facebook có vi phạm pháp luật?

Rao bán chim săn mồi trên Facebook có vi phạm pháp luật?

(Tin Môi Trường) - Theo phản ánh của ông Trần Hải Tú (Hải Dương), hiện trên Facebook có một số hội nhóm công khai mua bán chim săn mồi, chim hoang dã làm cảnh. Ông Tú hỏi, việc nuôi và mua bán loài động vật như trên có vi phạm pháp luật không?

 Vinamilk và Quỹ 1 triệu cây xanh cho Việt Nam trồng được 1.121.000 cây xanh tại 56 địa điểm trên cả nước

Vinamilk và Quỹ 1 triệu cây xanh cho Việt Nam trồng được 1.121.000 cây xanh tại 56 địa điểm trên cả nước

(Tin Môi Trường) - Ngày 05/12/2020, tại Khu di tích lịch sử quốc gia đặc biệt Tân Trào, tỉnh Tuyên Quang - Công ty Cổ phần Sữa Việt Nam (Vinamilk) và Quỹ 1 triệu cây xanh cho Việt Nam trao tặng 270.000 cây xanh cho tỉnh Tuyên Quang và Thái Nguyên. Sự kiện này đánh dấu cột mốc hoàn thành mục tiêu của chương trình khi trồng được 1.121.000 cây xanh tại 56 địa điểm thuộc 20 tỉnh, thành phố trên cả nước, với tổng trị giá gần 12,5 tỷ đồng.