»

Thứ sáu, 15/11/2019, 03:07:09 AM (GMT+7)

Experts reveal cause of Vietnam's highway land shifting

(12:07:42 PM 25/05/2015)
(Tin Môi Trường) - A team of experts and professors from the University of Transport and Communications (UTC) recently submitted an analysis of the recent shifting that appeared on the country's highways.

[-]Experts[-]reveal[-]cause[-]of[-]Vietnam's[-]highway[-]land[-]shifting

 


Land shifting spotted on the National Highway 18. Sub-standard construction procedures, lax supervision of consultants, and the manufacturing of construction materials that did not meet technical standards contributed to the land shifting around the highways. 


The report, delivered to the Ministry of Transport, focuses on explaining the caving in and shifting of the land around National Highway 1, National Highway 18, the Ha Noi-Lao Cai Highway, the Thang Long, Thanh Tri and Bai Chay Bridges, as well as some of HCM City's ring roads.

 

The report revealed a number of factors that contributed to the land shifting around the highways, including sub-standard construction procedures, lax supervision of consultants, and the manufacturing of construction materials that did not meet technical standards.

 

Rector of UTC, Prof. Tran Dac Su Ph.D, a member of the UTC team, said these were the main causes for the shifting of land on or near the highways.

 

In addition, construction plans did not take into consideration the climate differences between the country's northern, central and southern regions.

 

He noted the three regions have different temperatures, humidity, and thermal radiation levels. These elements must be studied and taken into the design and construction of highways, it was noted.

 

On-site surveys carried out by the UTC team showed that at some locations on National Highway 1 the temperature reached 60 degree Celsius on the highway's surface with weather temperature at 36 degree Celsius. This was considered as an extreme condition and the figure was expected to rise as the temperature would increase even more during summer.

 

Also, some highways' foundations and surfaces did not meet water drainage requirements, which resulted in their structural integrity being degraded by occasional standing water.

 

Another important factor was the weight of overloaded trucks, especially on National Route 1.

 

The UTC team proposed that a comprehensive solution is required to put a stop to the country's highway shifting. Quality control and inspection processes during highway construction must be tightened and responsibilities for highway quality must be clearly assigned to contractors, consultants and inspection units.

 

"Climate differences must be taken into the design of our country's highways in order to select the right construction materials for different regions. Stricter controls to minimise the number of overloaded truck also remains a priority," said Su.

 

For the long term, the UTC team recommended the Ministry of Transport set up highway monitoring centres to observe and record highway traffic and vehicles, as well as to review the use of new construction materials and technical innovations in highway building. 

 

VNS

Gửi ý kiến bạn đọc về: Experts reveal cause of Vietnam's highway land shifting

* *
*
*
Chọn file
(File: .Zip - 2M)
(Tin Môi Trường hoan nghênh các ý kiến đóng góp của bạn đọc cho bài viết. Các thảo luận sẽ được xem xét trước khi đăng tải. Tin Môi Trường giữ quyền từ chối những lời lẽ xúc phạm cá nhân, tổ chức; lời lẽ trái thuần phong mỹ tục, vi phạm pháp luật. Bạn đọc thảo luận bằng tiếng Việt có dấu. Ý kiến không nhất thiết thể hiện quan điểm của Tin Môi Trường. Cám ơn sự đóng góp và hợp tác của các bạn)
 Cảm ơn vì đã báo cáo... nhầm!

Cảm ơn vì đã báo cáo... nhầm!

(Tin Môi Trường) - Cũng nhờ có những báo cáo nhầm thế này mà nhân dân mới biết môi trường công vụ đang ô nhiễm thế nào với thói tắc trách, cẩu thả, vô trách nhiệm của những người có trách nhiệm.

 Có nên tưới cây vào trưa nắng?

Có nên tưới cây vào trưa nắng?

(Tin Môi Trường) - Nếu tưới cây vào lúc nhiệt độ ngoài trời quá cao, nắng gắt sẽ làm cho nhiệt độ của đất hạ đột ngột, trong khi đó nhiệt độ không khí lại cao làm cho cây có thể bị chết.

 KHỞI ĐỘNG MÔ HÌNH KINH TẾ TUẦN HOÀN: NGÀNH NHỰA & CAO SU TẠI VIỆT NAM ĐÃ SẴN SÀNG?

KHỞI ĐỘNG MÔ HÌNH KINH TẾ TUẦN HOÀN: NGÀNH NHỰA & CAO SU TẠI VIỆT NAM ĐÃ SẴN SÀNG?

(Tin Môi Trường) - Triễn lãm Plastics & Rubber Vietnam, Hanoi 2019 do Công ty Informa Markets (Vietnam) và công ty Messe Düsseldorf Asia phối hợp tổ chức, sẽ diễn ra từ ngày 27 – 29 tháng 11 năm 2019 tại Trung tâm Triển lãm Quốc tế (I.C.E), Hà Nội. Sự kiện có sự góp mặt của 200 doanh nghiệp nhựa và cao su đến từ 14 quốc gia và lãnh thổ trên thế giới, hứa hẹn sẽ mang lại những sản phẩm, thiết bị và các giải pháp công nghệ mới nhất.

 Thuê 385,5ha rừng quốc gia, chỉ dùng dưới 50ha là "nghệ thuật lách luật"

Thuê 385,5ha rừng quốc gia, chỉ dùng dưới 50ha là "nghệ thuật lách luật"

(Tin Môi Trường) - GS.TS Nguyễn Ngọc Lung - Viện trưởng Viện Quản lý rừng bền vững và chứng chỉ rừng - cho rằng, hệ thống luật pháp của ta chưa chặt chẽ, dẫn đến việc có rất nhiều dự án 'lách' được, không phải thông qua Quốc hội.